Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

Ideathon 2.0 beszámoló (2019.03.22-24.) GYMSKIK Győr
Bepillantás egy ötletverseny kulisszái mögé...

 

Immár másodszorra rendezték meg a nagy sikerű ötletversenyt, az Ideathon-t Győrben. Az eseménynek ismét az Iparkamara épülete adott otthont, azonban a rendezvény idén már három napig tartott. A verseny a StartITup Győr, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Szintézis-NET és az INPUT közös  szervezésében valósult meg, valamint rengeteg támogató és szponzor állt a rendezvény mögé, így nemcsak a szakmai színvonal volt garantált, hanem még értékesebb nyereményekért küzdhettek meg a csapatok. 

borito.jpg

A versenyre bárki jelentkezhetett, ötlettel vagy anélkül, csapatban vagy egyedül, kortól és nemtől függetlenül, a lényeg most is a lelkesedés és a nyitottság volt. A cél pedig, hogy az ötletek szakmai segítséggel egy új szintre lépjenek, hogy olyan üzleti modellek, koncepciók szülessenek meg, amik már vállalkozásként is megállnák a helyüket.

A pénteki nap a megnyitó után az ismerkedésről szólt. Ismerkedtünk egymással és az ötletekkel is. Vidos Péter facilitátor interaktív előadásának segítségével minden ötletgazda meghatározhatta a saját missionstatement-jét. Ennek a tételmondatnak a segítségével aztán mindenki egy felépített ív mentén tudta bemutatni, kiknek, milyen problémára és hogyan kínál megoldást az ötletével, ez pedig miben különbözik a már piacon lévő hasonló megoldásoktól. Mivel minden ötlet más és más szakaszban jár a megvalósításban, ezért a bemutatkozásokban erre is ki kellett térni, valamint arra, hogy ki mit vár a versenytől.

3_1.jpg

Az ötletek nagyon sokszínűek voltak, különböző applikációk és platformok, kézzel fogható terméket fejlesztő csapatok, tudományos innovációk. Voltak már bevételt termelő valódi cégek, már pivot-on átesett csapatok és valóban pár napos ötletek is. Közel 40 ötlet bemutatását hallottuk, mindegyikre lehetett szavazni, később pedig a legtöbb szavazatot kapott 13 ötlet kezdhetett neki csapatgyűjtésnek. Így, akinek nem jutott tovább az ötlete, az csatlakozhatott más ötletek megvalósításához. A csapatok megalakulásával zárult az első nap, az ismerkedés pedig egy győri vendéglátóhelyen, a Lima Pub-ban folytatódhatott a vacsora után.

2_1.jpg

A második nap már a kemény munkáról szólt, Vidos Pétertől megtudhattuk a lean szemlélet és a validálás alapjait. Hogy hogyan is tegyünk fel olyan kérdéseket, amikre aztán valóban releváns válaszokat is kapunk, nem csupán üres ígéreteket vagy jónak hangzó feltételezéseket. Hogy mik is azok az információk egy igény felmérésénél, ami valóban fontos lehet. A végére megtanultunk, úgy kérdezni, hogy még a saját anyukánk se tudjon jóhiszeműen rossz irányba vinni, tehát hogy hogyan is kerüljük el a kedvességből, udvariasságból elferdített véleményeket. Mindezt interaktív módon, sok-sok poénnal és saját példával, tapasztalattal. 

A mentorok rövid bemutatkozása után vágott bele mindenki a munkába, ami mindegyik csapatnál más-más irányt vett, attól függően, kinek milyen fázisban tartott jelenleg az ötlete. Voltak, akik az üzleti modelljükön dolgoztak, készültek landing page-k, kérdőívek, sokan mentünk ki az utcára valódi véleményeket gyűjteni. Minden asztalnál lázas munka folyt, hatalmas pörgéssel, a mentorok pedig jöttek és kérdeztek, javasoltak, ajánlottak, irányt vázoltak fel, de leginkább segítettek. Akkor, mikor már túl sok volt az info, vagy ha megakadtál, hogyan is kellene továbblépni. Készültek már a másnapi pitch prezentációk is, mert még aznap lehetősége volt mindenkinek próbálni egyet.

mentorok.jpg

Este aztán Benkő Vilmos rázott fel mindenkit egy hihetetlenül szuper előadással arról, hogyan is kellene alkalmazni minden nyilvános előadásnál, így a másnapi pitch-nél is a storytelling technikáit, annak érdekében, hogy minél emlékezetesebb és figyelemreméltóbb beszédek szülessenek.

Ez az előadás mindenkit magával ragadott. Olyannyira, hogy a csapatok éjszakába nyúlóan dolgoztak a másnapi beszédeken, sok csapatot éjfélkor kellett hazatessékelni a helyszínről, annyira belelendültek.

tomeg.jpg

A harmadik nap reggelére még mindenkiben kitartott a harci kedv, pedig már látszott a fáradtság is, mégiscsak másfél végigdolgozott nap állt mögöttünk. Ezért a mentorok egy kis felfrissítő jógával vártak minket, ami szuper volt.

A délelőtt folyamán a csapatok véglegesítették a prezentációkat és a szövegeket. A kamara épülete megtelt a magukban motyogó vagy a csapattársaknak fojtott hangon beszélő emberekkel, mindenki a pitchre készült. Mindegyik csapat más helyen telepedett le, így meg is kereshettük a többieket, elmondhattuk egymásnak a beszédeket, bízva a pozitív vagy építő kritikákban és bíztatásokban.

Délutánra megérkeztek a zsűri tagjai is, Bedő Beatrix, a budapesti ImpactHub alapítója, Csendes Olivér, a Pioneers bécsi vezetője, Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál vezetője, Farkas Andor, a Szintézis-NET vezetője és Károlyi Antal, a Magyar Üzleti Angyal Egyesület elnöke.

zsuri.jpg

A zsűri szakmai felkészültsége vitathatatlan, rövid bemutatkozásuknak köszönhetően pedig mi is bepillantást nyerhettünk a gondolataikba, hogy mit is tartanak egy startup számára a legfontosabbaknak, mire figyelnek elsősorban és mit várnak el. A csapatoknak három perces pitch-ekkel kellett készülniük, majd kérdéseket is kaptak, amik vagy a még problémás pontokra világítottak rá vagy értékes visszajelzéseket tartalmaztak.

Szuper pitch-eket hallhattunk, Benkő Vilmosnak hála szinte mindegyik beszédben felfedezhetőek voltak a storytelling technikái és elemei, nagyon szoros és színvonalas versenyt láthattunk.

pitch.jpg

Az eredményhirdetést megelőzően értesültünk arról is, milyen nehéz dolga is volt a zsűrinek, hiszen a különböző szakaszokban járó projektek összehasonlítása meglehetősen bajos. Ezért mivel ötletversenyről volt szó, elsősorban a kezdeti szakaszban járó csapatokat értékelték.

Így alakult ki a végleges sorrend.

A harmadik helyet a HOMER csapata szerezte meg, akik egy új albérletkereső alkalmazást fejlesztenek, ahol egyszerűen és gyorsan találhat egymásra a kereslet és kínálat, a randiapplikációk elvét felhasználva. 

A második helyen végzett a Game of Languages csapata, akik a nyelvtanulást szeretnék megkönnyíteni és élménnyé varázsolni, egy online stratégiai játék fejlesztésével.

Az első hely végül az InstaJuice csapatáé lett, akik valódi gyümölcsökből készítenének vitaminokban és tápanyagokban gazdag, vízzel hígítható porokat, a liofilizáció eljárásával.

Mindhárom nyertes csapattal olvashattok majd egy interjút.

nyertesek.jpg

Úgy gondolom, minden csapat erején felül teljesített a versenyen, így újra egy színvonalas és őrült pörgős hétvégén vagyunk túl. Mindenki értékes visszajelzésekkel, kapcsolatokkal és egy nagy adag motivációval távozott vasárnap. Izgalmas, lelkes, csillogó szemű embereket ismerhettem meg minden korosztályból, akik mindannyian valami mást, valami jobbat akarnak, akik nem félnek változtatni és nekivágni az ismeretlennek. Velük most értékes tagokkal bővülhet a győri startup ökoszisztéma, hiszen, aki egyszer ebbe belekóstolt, az nem felejti el egykönnyen ezt a hatalmas élményt.

Köszönet a képekért Tüske Tibornak.

A rendezvény az INTERREG V-A Ausztria-Magyarország Program ATHU052 – SMART-UP projektjének keretében valósul meg. A projektet az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatja.

logo.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr114725333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása