Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

15seconds Festival - Graz (2019.07.07-08.)
Beszámoló Lám Ferenc tollából

graz.png

Kedves Startupperek!

Vállalásomnak eleget téve megpróbálok nektek egy kis ízelítőt adni a Graz-ban megrendezett 15 Seconds StartUp fesztiválról.

A magyar különítmény, kisebb-nagyobb viszontagságok után érkezett meg a helyszínre. A különítmény Koncz Éviből a Bistroom kitalálójából és szerény személyemből állt. Én két céllal érkeztem a fesztiválra.

Mint jó startupper épp érzelmi hullámvölgyben és kétségbeesésben szerettem volna inspirálódni és érdekes előadásokat meghallgatni illetve egy személyes, Graz-hoz kötődő traumát feldolgozni. Ez ugyan nem fontos a történet szempontjából azonban a lecke, amit megtanultam általa, talán számotokra is értékes lehet.

Megérkezésünk napján ilyen-olyan okokból a reggeli órákban még nem igazán voltunk a helyzet magaslatán. Próbáltuk a rendezvény nagyon praktikus App-ját használni, ami nálam - egy elírás miatt - sajnos nem működött csak másnap. Az App egyébként remek ötlet volt. Networking társkereső, programfüzet és online kérdező felületként funkcionált.

graz2.png

Évi nagyon gyorsan tele is pakolta a naptárját megbeszélésekkel, én pedig az előadások sorát bújtam. Engem - mint ilyen rendezvényeken nem túl jártas egyént - nagyon gyorsan magával ragadott a hangulat és az fiatalos energia, ami a rendezvényt övezte. Már csak ez is olyan inspirálóan hatott, hogy teljesen fel voltam pörögve. Ebben a hangulatban ültem be az eső előadásra.

graz5.png

7 Halálos Startup Hazugság

Kicsit slampos leszek, de nem jegyzeteltem, nem szokásom, így az előadó nevét nem tudom, de a hazugságok listáját felírtam. Ezeket megosztom veletek!

  1. I have a killer idea – De nem beszélek róla senkinek, nehogy ellopják! – Hát inkább beszélj róla! Validáld és még ha el is lopják, legalább tudod, hogy tényleg jó az ötlet. Ha viszont megtartod magadnak, csak egy porosodó ötlet marad.
  2. I have a killer team – Nem kell, hogy a te csapatod legyen a legjobb, hanem az kell, hogy az aktuális csapatodból kihozd a maximumot és mindent megtegyetek, amit tudtok.
  3. We have killer traction – A termékünknek van létjogosultsága és vonzó a piac számára! Ez egy erős feltételezés, ami könnyen tévútra vihet minket.
  4. We have a market fit product – Ezt a piac dönti el, hogy a termék piacképes és startképes-e ehhez azonban a piacra kell kerülnie. Ehhez mérten a legfontosabb, hogy minél koraibb stádiumban dobod a piacra a terméked annál több tévutat kerülsz el.
  5. This deal will make or save our Startup – Tévedsz, ha azt hiszed, hogy egy jó partner, befektető vagy egy nagy ügyfél majd helyére billenti a dolgokat.
  6. Our conflicts will pass once we succeed - A konfliktusok nem a sikerrel, hanem a kommunikációval szűnnek meg. A csapat nyitott és őszinte kommunikációja a siker szempontjából elengedhetetlen.
  7. It will get easier later – Sosem lesz könnyebb, csak a problémák természete és azokhoz való hozzáállásod fog változni.

Sok előadás között körülnéztem és sok kiállító volt, akik fizikai termékkel próbálnak talpon maradni. Nagyon jó ötletekkel találkoztam, mindezek ellenére sosem kezdenék fizikai termék gyártásába.

graz4.png

Sok motiváló előadást hallgattam végig, ezekről nem írok részletes beszámolót, mert lényegében három ponton minden előadás összefüggött, csak a körítés volt más és úgy gondolom, hogy ez az összefüggés a leghasznosabb felismerés, ami nektek is hasznotokra válik.

  1. A termékedet minél hamarabb dobd a piacra, hogy legyen feedback-ed, mert addig csak a sötétben tapogatózol.
  2. Ne add fel! Sokszor lesznek kétségeid, de az igazi nagyság, ha ezek ellenére is tovább mész, tanulsz és integrálod a tudást. Így előbb utóbb eléred a célt.
  3. Belátni, hogy az ötletünk nem működik, megérteni, hogy miért nem és azon változtatni, az egyik legnagyobb vállalkozói erőpróba.

graz3.png

Engem a személyes traumám feldolgozásából származó tanulság a startup életemben nagyon sokat lendített előre. A félelmek a valóságban nem olyan félelmetesek, mint a fejedben!

Egy startupot talpra állítani rengeteg munkát jelent és nem klasszikus, hanem pszichológiai értelemben. Nem csak a piacodat, hanem magadat is nagyon kell ismerned, hogy azokat a félelmeket, kételyeket, amik utad során felmerülnek, ne csak kezelni, hanem legyőzni is tudd. Fel tudj nőni a feladathoz, hogy a félelmek ne bénítsanak meg, merj tovább menni és meglásd, hogy ha félelmeid nem is voltak alaptalanok, hatásuk fele annyira sem vészesek, mint ahogy te elképzelted/feltételezted.

Az emberi lét csodája, hogy ha valamit egy területen megtanulsz, azt nagyon jól tudod más területeken is alkalmazni. Így lesz a saját magad legyőzéséből, üzleti tudás. Mivel startup életed során számtalan helyzettel fogsz találkozni, amikor le kell győznöd a lustaságodat, abba kell hagynod a kifogáskeresést, szembe kell nézned a saját bizonytalanságoddal egy komoly döntés előtt és fel kell ismerned az ezek mögött rejlő félelmeket.

Szóval kedves startupperek, ez az én személyes esszenciám a fesztiválról:

Vértezzétek fel magatokat a tudással, ÖNMAGATOKRÓL!

Köszönet a cikkért és a képekért Lám Ferencnek!

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr2014932200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása