Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

Barátság extrákkal, avagy Google a barátod
Beszámoló Google konzultációról

És hogy pontosan miért is érdemes belemennünk startupunkkal a címben említett, vegyes megítélésű kapcsolatba, arról Takács Dávid, Google Digital Workshop trainer mesélt nekünk a győri Ideathonon nyert Google konzultációnk kereteiben.

img_20190627_161616.jpg

A tech-óriás ugyanis sokkal többet kínál egy sima kereső barátságánál, egy startupnak pedig gyakorlatilag nincs is olyan fázisa, amiben valamelyik Google szolgáltatás ne nyújtana hatalmas segítséget. Mindegy, hogy valaki éppen az ötletét validálná, a potenciális célcsoportot mérné fel, a versenytársakról tájékozódna, vagy már hirdetési kampányt indítana: biztos, hogy lesz számára megfelelő eszköz az online repertoárban, aminek egy része ráadásul teljesen ingyenesen használható.

Ilyen, mindenki számára elérhető oldal például a Google Trends, ahol megtudhatjuk, hogy az internet népét, akik nem mellesleg az esetleges vevőink, mi foglalkoztatja éppen. A Trends ugyanis megmutatja, hogy a közelmúltban egy adott területen vagy témában milyen keresések voltak a legnépszerűbbek. Persze, ha minket egy bizonyos kifejezés (például a saját termékünk, vagy piaci szegmensünk neve) érdekel, egy pár kattintással azt is kideríthetjük, hogy mikor, hol és hányan kerestek rá. Így bukkanhatunk például arra az elgondolkodtató adatra is, hogy a Brexitről szóló népszavazás előtti napokban milyen népszerű volt a „Mi az az EU?” kérdés az Egyesült Királyságban…

trends.jpg

Ha már az emberek szokásainál tartunk, akkor mindenképp meg kell említeni a Consumer Barometert is, ami gyakorlatilag elvégzi helyettünk a piackutatás egy részét, mégpedig többezer emberből álló mintákon. Nekünk nincs más dolgunk, mint különböző szűrőket beállítani (pl. hely, kor, nem), és leolvasni az adott csoport fogyasztói szokásait és a rájuk jellemző digitális trendeket.

consumer_barometer.jpg

Ezek az eszközök (nagyon helyesen) az „első a vevő” elvet sugallják, de mind tudjuk, hogy néha azért magunkkal is jólesik foglalkozni kicsit. Ha szorgos startupperként ránk törne ez az érzés, nincs más dolgunk, mint ellátogatni a Similarweb nevű oldalra, ahol akár a magunk, akár a versenytársaink honlapját elemezhetjük. Pár kattintásból megtudjuk, hogy mekkora a látogatottság, honnan érkeznek a felhasználók, mennyi időt töltenek az oldalon, milyen kulcsszavakkal találnak ránk és milyen weboldalakra távoznak.

similar_web.JPG

Az eddigiek alapján a Google szolgáltatásai csak online termékkel rendelkező startupoknak szólnak. Ezt megcáfolandó, vessünk egy pillantást a Market Finder névre hallgató csodára, ami a legjobb dolog, ami egy terjeszkedni vágyó vállalkozással történhet. Az oldal ugyanis kategorizálja a startupunkat, és egyből rangsorolja nekünk a meghódításra váró új piacokat, megmutatva a méretüket, a konkurenciát, a betörés nehézségét, de még a hirdetések átlagárát is. Ha ez nem lenne elég, még az új piacra való belépéhez szükséges jogi tudnivalókat is összefoglalja nekünk.

A workshop legizgalmasabb része azonban csak itt kezdődött, ugyanis nekiálltunk a méltán híres Google hirdetésekről beszélni. Ezek már értelemszerűen fizetős szolgáltatások, de tekintve, hogy gyakorlatilag megreformálják a hirdetési kultúrát, mindenképp érdemes kísérletezni velük.

Egy klasszikus reklámmal szemben ugyanis itt nem válogatás nélkül mindenkire ömlesztjük a tartalmunkat. A Google hirdetések esetében szinte ijesztő pontossággal tudunk megcélozni egy adott csoportot, például a Dél-Magyarországon élő, rendszeresen kutyatápot vásárló, kvantum-kromodinamika iránt érdeklődő középosztályt, vagy igény szerint bárki mást. És ezért még csak nem is fizetünk, ugyanis azt általában csak az általunk megadott konverzió teljesülésének esetében kell megtennünk. Ez azt jelenti, hogy csak akkor adunk ki pénzt, ha tudjuk, hogy a hirdetés célba ért, tehát rákattintottak, vagy vásároltak az oldalunkon.

Mivel a hirdetések csodálatos világába nem igazán lehet belemerülni egyetlen bejegyzésben, így ezt meg sem kísérlem, viszont cserébe mindenki figyelmébe ajánlom a Grow With Google kezdeményezést, aminek kereteiben vállalkozóként, vagy akár érdeklődő magánszemélyként is teljesen ingyenesen tanulhatunk a hirdetések mellett rengeteg más hasznos eszközről is.

Mert a Google a barátunk, méghozzá extrákkal.

img_20190627_172431.jpg

Köszönet a cikkért és a képekért Kovács Somának!

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr8614975370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása