Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

Startup Szerda - Hogyan építs saját brandet! - meetup (2020.02.05.)
Miből lesz a cserebogár? - Sebők Szabolcs (korábbi szerkesztőnk) tollából

1_3.jpg

Valamikor bő két évvel ezelőtt voltam utoljára StartITup Győr eseményen.

Akkor is izgalmas témák voltak terítéken, ahogy most is. Viszont egyszerűen nem tudom azt a képet kiverni a fejemből, amikor a félig üres (vagy tele - nézőpont kérdése) söröskorsó tartotta a tabletet, amin futott a Facebook app, amivel a live-ban tolták a felhőbe, hogy bizony Győrben startup élet van.

Hogy helyszínen voltak-e anno akkor többen, vagy online? Mindegy is, mert egyik sem volt több, mint 30. És most?

A Győri Iparkamara konferenciaterme faltól-falig székkel telepakolva, üres helyek alig, sürgés-forgás és pár perc késés, de az ok prózai: még mindig jönnek befelé az emberek! Alsó hangon 120-130 emberrel startol el a műsor, hiszen a téma ma a brandépítés lesz.

Hálás téma, szó se róla, vonzza a népeket, de ezt akkor is csak ki kellett találni és hozzá előadókat kellett hozni. A hőskori ducktape-bárszék-tablet kombó már a múlté, helyette zajszűrős külső mikrofonnal ellátott kamera stabil tripodon várja a fotonokat, hogy élőben, majd az utókornak rögzítse a képkockákat, az eseménynek hivatalos profi fotósa van.

blog1.jpg

Standupos bűvész csajszi nyitja a műsort, két perccel előtte még kerek fejjel kérdeztem volna, demiééért??

Válasz helyett Balogh Anna csak hozta önmagát, ami itt és most brandépítés volt működés közben. Irtó vicces, szuggesztív előadást nyomott, a trükkök látványosan és könnyeden folytak egymás után (nekem általában a bűvészmutatványok alatt szekunder szégyenérzet dolgozik - my fault), semmi izzadságszagú kínlódás. Még a közönség soraiból érkező mellékszereplőkkel sem lassult a mutatvány, tényleg egy élmény volt, szinte alig tudtam levenni a szemem róla. Nem, nem azért! Illetve. Nem csak...

anna1.jpg

De Anna funkciója aznap kettős volt: egyrészt szépen bemelegítette a közönséget, másrészt ő vállalta magára a moderátori szerepet is. Jól csinálta, de szerintem papíros sorvezető nélkül sokkal jobban tolta.

A Minner.hu alapítója, Mándó Milán vette magához a pódiumot és ha már ott volt, be is lakta, ahogy kell. Ha jól sejtem, és ha kitesznek két üveg ásványvizet, emberünk reggelig tolta volna az igét, így "csak" kétszer annyit beszélt, mint minden más előadó. És ez most tényleg nem a cinkelős rész. Elképesztő mennyiségű üzleti sztori lehet a fejében, mert szinte megállás nélkül öntötte az üzleti életből vett jó és rossz példákat. Retorikai képességei karcolták egy neoprotestáns vallási vezetőjét, oké, nem kezdtünk el őrjöngve rohangálni és elájulni, de szépen működött az előadása, ezt muszáj megemlíteni. Persze nem felejtette el megemlíteni saját brandjét, a minner.hu-t sem, de sebaj, mert aki eddig nem hallott róla (van ilyen?), tutira talál magának olvasnivalót ott. Sokat.

minner.jpg

Következő előadó egy igazi multi környezetben szocializálódott nagybetűs Marketing Szakember. Ő Vecsei Márton, aki jelenleg a BMW kommunikációs vezetője, de korábban a Heineken hazai vállalatánál több újfajta termék megszületésénél bábáskodott. Látszott, hogy érti a dolgát, jó volt, hogy nem a szokásosnak mondható kliséket puffogtatta el, de szerintem az előadások után panelbeszélgetések alatt sokkal, de sokkal jobban élt, ezerszer természetesebbnek hatott, hogy az oldottabb helyzetben kellett reagálnia, mint a powerpoint előtt. Ettől függetlenül érdekes volt az előadása és egy-két ponton komolyan elgondolkodtatott.

vecsei.jpg

Red Dot Award ide vagy oda, de nálam a piros pontot a mai estén nem stílusdíjas formatervező, Miklósi Ádám vitte el. Érdekes volt az életpálya, amit bejárt, ahova eljutott, de valahogy nekem nem ragadt meg, hogy a 'svéd iskola-turmixgép-new age szánkó' háromszögből hogyan okul az 1x1-es startupper brandügyileg, de lehet, hogy én voltam már nagyon rápörögve már az esemény utáni pogácsára...cserébe viszont neki is sokkal jobban állt a kötetlen beszélgetés, mint a száraz előadás.

miklosi.jpg

A panelbeszélgetések előtti utolsó előadó Borbély Sándor, a KVA projekt menedzsere. Az előadás lényege, hogy a szervezet létrehozott EU-s támogatás segítségével egy olyan branding mentoring rendszert, amivel terveik szerint sikeresen tudják a jövő vállalkozói oktatni arra, hogy kell sikeresen felépíteni egy márkát. Ehhez minden segítséget megadnak egy kézikönyv és egy képzés formájában. Az EU-s projektekkel szembeni egészséges szkepticizmusom miatt eleinte talán túlontúl is ellenséges voltam projekt ismertetése kezdetén, de végére szinte kedvet kaptam az kézikönyv lapozásához - hála Borbély Sándornak. Aki tényleg a márkaépítés előtt áll, használja ki ezt az ingyenes lehetőséget - legyen a mentoring programnak is visszajelzése: az elköltött pénz jó helyre került és jól lett felhasználva.

borbely.jpg

A fent már pár szó erejéig emlegetett panelbeszélgetést Tüske Tomi moderálta - szögezzük is le rögtön - egészen profin. A kérdések, amik amúgy az előadások alatt születtek meg a közönség soraiban, jók voltak, a válaszok pontosak és precízek. Az előadók kényelmesebben és természetesebben adták magukat. Hosszabb dumcsizás is belefért volna, persze nem így a műsor végén. Talán valamikor egy ilyen Szerda is lehetne: csak panelbeszélgetés érdekes és jófej vendégekkel.

panel1.jpg

Mint minden Startup Szerda, ez is a networkinggel ért véget az üdítő-sör-pogácsa Bermuda-háromszög bűvöletében.

A helyszín viszont különleges volt. Az StartITup Győr inkubátora.

A Kamara ugyanis a győri Startup közösség rendelkezésére bocsátott egy jó nagy irodát, plusz a Start it @K&H beszállt szponzornak, szakmai támogatónak és jelenleg 7-8 projekt kezd kikelni innen. Na, ebbe az irodába jött össze a konfról ottmaradt mondjuk 50-60 ember kapcsolatépíteni. Ha véletlenül csarnokot írtam volna, akkor talán nem lenne meglepő ennyi ember, de irodáról beszélünk. Itt nem lehetett nem beszédbe elegyedni.

A korsóddal megfordultál, beleütköztél valaki könyökébe: "Jaj, bocs! Amúgy Te mivel is foglalkozol?" Ennyi.

network.jpg

Halk háttérzene (by Schler Attila) úszott végig a pogácsák és a poharak alatt, míg az ötletek, tippek, trükkök, eszmék és élmények cseréltek gazdát. Ez a része nyilván a nagyjából megfizethetetlen egy ilyen eseményen, de ami még hihetetlenebb, hogy a szervezőket se fizeti senki.

Ez egy önkéntes csapat áldozatos és kitartó munkája három hosszú éve. Semmiből kezdték és - őszinte leszek: én sem hittem, de - egészen nagyok kezdenek lenni. Hivatkozási alap és követendő példa.

Tomi, Dalma, Andris, Peti, Krisz, Tibi és a többi önkéntes: a StartITup Győr cserebogara kikelt és jelentem, repül - a végtelenbe és tovább (via Toy Story)!

Köszönet a cikkért, az utánozhatatlan Sebők Szabinak, korábbi szerkesztőnknek! :)

Köszönet a képekért Tüske Tibornak!

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr815467968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása