Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

Forbes Country Tour - Győr (2019.06.05.)
Beszámoló az eseményről

Címlapsztorik és 30/30-as listák szereplői, helyi vállalatvezetők, az üzleti közeg régiónkénti feltérképezése, erről szól a Forbes Country Tour.

forbes_1.jpg

Bemutatkozások, személyes példák, siker és kudarc sztorik, vállalati számok.

Egy pillanatra bepillantást nyerhetünk egy-egy sikeres ember vagy cég életébe. Mindezt szórakoztató interjúk formájában Galambos Márton főszerkesztő vezetésével.

A turné második állomása Győr volt, az eseményt a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeumnak is helyet adó Esterházy Palotában rendezték meg.

A program egy tárlatvezetéssel kezdődött a múzeum Magyarok Párizsban című kiállításában.

forbes_tarlat.jpg

Márton első beszélgetőpartnere Szórádi Bence, a Bravogroup Holding egyik társtulajdonosa volt.

Bence 2009-ben alapította meg a LED világítástechnikával foglalkozó vállalkozását, amit aztán 2017-ben meg is vásárolt a 35 éves múltra visszatekintő Bravogroup, így ma Bravolight néven működik. Bence elmondása szerint, ha ma Magyarországon nagyobb üzletekben LED-es izzót vásárolunk, azt nagy valószínűséggel tőlük vásároljuk.

A beszélgetésből megismerhettük a vállalkozás indulását, a kezdeti szárnypróbálgatásokon át a felvásárlásig vezető utat.

f_szoradi.jpg

De megtudtuk azt is, hogy valójában miket is tud ma már a LED technológia (vezérlési lehetőségek, színváltoztatások, napfényhez alkalmazkodás, energia megtakarítás, stb.), és hogyan is érinti a vállalatot a LED izzók piaci árának drasztikus csökkenése, a szabályozások változása.

Az iparág változására reagálva a vállalat új piacok felé nyit, a Bravosmart az okosotthonok, míg a Bravosolar a napelem technológia területén fejleszt.

A Bravogroup jelenéhez és jövőképéhez is hozzátartozik a tehetségek támogatása, a Bravotalent program hátteret kíván biztosítani fiatal egyetemistáknak és vállalkozóknak, saját maguk és technológiák fejlesztéséhez is.

Az esemény az UniCredit Bankkal karöltve valósult meg, így minden állomáson gazdasági elemzés is hallható a régióra vonatkozóan.

Bolyán Róbert az UniCredit képviseletében kiemelte a régió és Ausztria kapcsolatát, a magyar cégek osztrák piacra jutásának kritikus pontjait.

f_univredit.jpg

Felhívta a figyelmet a Magyarország és Ausztria közötti gondolkodásbeli különbségekre. Kiemelte, hogy mennyire fontos szerepet játszik a német nyelv ismerete, egy esetleges osztrák alkalmazott egy cég sikeres piacra lépésében. Rátért arra is, hogy a bank nemcsak a finanszírozásban, hanem tanácsadásban, piacfelmérésben és egyéb információkkal is tud segíteni. Kiderült, mit vár el a bank az ügyfeleitől, például amellett, hogy határozott elképzeléssel rendelkezünk, nem árt egy B vagy C terv sem, ha az A csődöt mondana.

Róbert beszámolt az UniCredit sikereiről és legnagyobb kihívásáról is, hogy lépést tudjon tartani a digitalizáció gyorsan változó világával, hogy követni tudja a legújabb generációk igényeit is.

Márton következő beszélgetőpartnere a helyi Attrecto CEO-ja, Kiss Gergely volt.

f_attrecto.jpg

Az Attrecto egy szoftverfejlesztő cég, ami Magyarországról először került fel a Financial Times Európa 1000 leggyorsabban fejlődő cégét összegyűjtő listájára.

Gergely a multik és a saját cégépítés világát is ismeri, mesélt a multiknál szerzett tapasztalatairól és az Attrecto indulásáról is, ami, azóta meglehetősen nagy változásokon ment keresztül.

Kezdeti kudarcok, megbukott termékfejlesztések és rengeteg elégetett pénz árán alakult ki a vállalkozás jelenlegi profilja. Ma már termékek helyett szolgáltatásokat értékesítenek világszínvonalon. Ehhez azonban rengeteg nehéz döntést kellett meghozni, talpra állítani a csődközelből a céget, beáldozni a profitot a munkatársak elküldésének elkerülése érdekében.

Gergely és Márton beszélgetésének hála bepillantást nyerhettünk a cég befektetőkkel való kapcsolatába és hallhattunk a jelenlegi nagyobb projektjeikről is, valamint azt is, miért választották Győrt székhelyüknek.  

f_att.jpg

A következő beszélgetés tulajdonképpen egy márka bemutatkozása volt. Tóth Anita mutatta be saját márkáját. Az Anita Toth Organic Products termékei, natúr testápolási termékek, organikus, finomítatlan alapanyagokból készülnek. Formatervezett, airless technológiát alkalmazó csomagolásban vásárolhatjuk meg őket webshopon keresztül. A testápoló jelenleg két illatban (csoki és édes levendula) érhető el. A márka további fejlesztéseken is dolgozik, tervben van a tömbszappan és a bőrradír termékek bevezetése is.

f_anita.jpg

Az utolsó beszélgető partner Böszörményi-Nagy Gergely a Design Terminál vezetője és a Brain Bar megalapítója volt.

Gergely beszámolt a DT célkitűzéseiről és működéséről, hosszabban a mentorprogramot érintette. A nemzetközi szinten is elismert programba kezdő vállalkozásokat várnak, amik már az ötlet fázisnál előrébb tartanak és csapattal rendelkeznek. Két szemeszterben, tavasszal és ősszel indul a program, ami négy kiemelten kritikus területen nyújt magas színvonalú szakmai segítséget, az üzleti modell, a szervezetfejlesztés, a jog és a marketing területén. A részvétel ingyenes és ösztöndíjjal is jár. Hazai és nemzetközi mentorok segítik a csapatokat a nemzetközi piacra jutáshoz és befektetésre vagy egy nagy ügyfélre való felkészülésben.

Gergely szerint nem mindig egy befektetés a megoldás a növekedéshez, legjobb, ha nagyobb ügyfelektől származó bevételekből fakad a fejlesztés, azonban erre is fel kell készülni.

f_dt.jpg

A DT emellett a nagyoknak is igyekszik szakmai fejlesztési lehetőségeket biztosítani, segíteni rugalmasan gondolkodni. Innovációs programjukban nagy termelő cégeket és nagyvállalatokat kötnek össze startupokkal a közös munka reményében.

Példát is hallottunk egy német cégről. A program úgy működik, hogy meghatározzák a nagyvállalat legfőbb kihívásait. Aztán összekötik őket olyan startupokkal, amik ezeken a problémákon dolgoznak, fejlesztenek rájuk megoldást. A startupok előtt ilyenkor többféle lehetőség van, lehet a nagyvállalat az ügyfele, de akár meg is vásárolhatja.

Gergely vázolta a DT múltját, jelenét és jövőképét is. Az innovációs ügynökség célja, a kreatív gazdaság ösztönzése. Sok változáson ment keresztül, jelenleg a mentorprogram állami támogatású, míg a többi tevékenység üzleti alapokon nyugszik.

Gergely beszélt a Brain Bar-ról is, az évente egyszer megrendezett jövőfesztivál idén is hatalmas érdeklődéssel és sikerrel zárult. Nemzetközileg elismert emberekkel találkozhattunk az idei eseményen is. A rendezvény célja a fiatalok inspirálása, és „értelmes” feladatokat adni nekik, ami már az új generációk elvárása a jövőbeni munkaadójuk felé. Ezért a Brain Bar alatt egy rendhagyó állásbörze is működik, tavaly 80 állást töltöttek be itt, az ideiről még nem állt rendelkezésre adat.

A beszélgetés vége már Győrről és Győr jövőjéről szólt. A város AUDI-val való kapcsolatáról, az ingatag lábakon álló autóiparról, arról hogy talán tanulni kellene a KODAK példájából, de legalább előkészíteni egy B tervet. A helyi és hazai KKV-k fejlődéséről és nagyobb nyitásáról a saját termékfejlesztések felé. 

Az esemény catering-gel és network-kel zárult.

f_cat.jpg

Színvonalas, szórakoztató, mégis szakmai beszélgetések, aktuális, gondolatébresztő témák és sok példa, ezt kaptuk a Forbes Country Tour győri állomásán, kíváncsian várom a következő alkalmat.

Köszönet a képekért a Forbes Magyarországnak és Fekete Csabának.

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr3514890234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása