Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

StartupSzerda - Influencer Special Győr (2019.06.12.)
Beszámoló Balassa Réka tollából

1.jpg

Tavaly ősszel meghallgattam egy szuper interjút Szombathelyi Patrikkal a Szomszéd Bárban a handpan készítés rejtelmeiről. Akkor mesélt Patrik a #Torula Művésztérről, e különleges helyről az elhagyatott régi szeszgyárban, amely jelenleg a művészeknek ad otthont. Wow, gondoltam magamban, ez annyira különleges, újszerű és valahogy kissé romantikus hely is lehet egyben, hogy egyszerűen MUSZÁJ megnéznem! De hát tudjátok, hogy megy ez, az ember teszi a dolgát, telnek a napok és az ehhez hasonló tervek néha nem valósulnak meg. AZTÁN…

…Rá pár hónapra megláttam, hogy a #Startup Szerda Influencer Special eseménye a #StartItUp Győr szervezésében a Torula Művésztérben kerül megrendezésre. Juppijéé, Startup és Torula, két fantasztikus dolog, ami engem nagyon érdekel – naná, hogy ott a helyem!

Június 12-én szerda délután gyorsan letettem a lantot, bezártam az irodát és Balázzsal már rohantunk is a Torulába. Pont olyan volt, mint amilyennek elképzeltem! Szocreál betontömb, előtte szürke placcal, belül csupasz falak… és közöttük annyi, de annyi #szín! Festmények, graffitik, különleges installációk, egy menőn kifestett kibelezett autó, plafonról függő műalkotások, szemétből készített ruhakollekció! Te jó ég, mennyi kincs! És amikor beléptem, meghallottam a handpan hangját, és megláttam ezt a csudajófej raszta srácot, Patrikot, aki éppen játssza a melódiát és a többi mosolygó embert, aki a saját elképzelésével és startupjával meg akarja váltani a világot. És akkor rájöttem, hogy én nagyon szeretek a győri startup közösség része lenni!

3_4.jpg

Na de lelkesedésemet és rajongásomat félretéve, mit is tanultunk aznap?

A Startup Szerdáknak mindig van egy #special témájuk, melynek megismerése segít a vállalkozásod elindításában és működtetésében. Ezen a júniusi szerdán az #influencerek napfényes világáról hallhattunk előadásokat és arról, hogyan kooperálhatunk velük, tehát: Hogyan érd el célközönséged az influencerek segítségével? Hogyan áruld termékedet velük együttműködésben?

A rendezvényt Lendvay Patrik, a Trial Show Hungary speaker-e nyitotta meg és élénk, motiváló stílusával köszöntötte a vendégeket és felvezette a témát. Az első két előadás, melyeket Dévald Ákos talent menedzser, Szabó Kristóf youtuber és Hild Imre (Global Traction) tartottak, az influencerek szerepét taglalta a marketingben. Megtudhattuk, hogy mire érdemes figyelnünk és hogy hol találhatjuk meg a szükséges infókat.

  • Hol bukkanhatunk rá a számunkra tökéletes influencerre? Az infleuncer-marketplace-eken, pl.: a famebit.com-on.
  • Csekkold le, hogy az influencer milyen tartalommal, milyen kommunikációs módon éri el a követőit és ellenőrizd, hogy ez illik-e a profilodhoz.
  • Nem minden a követőszám! Előfordult, hogy egy influencer több mint 2 millió követővel nem tudott eladni 36 pólót.
  • Spirit or ghost? „You have got to be a spirit. You can be no ghost.” A content tehát a legfontosabb! Nem az a lényeg, hogy jelen legyél a platformokon, hanem hogy valódi tartalmat közvetíts, mert ez eredményez valódi követőket.

Hild Imre prezijét megtalálod itt: https://www.slideshare.net/hildimre

Ezután Szombathelyi Patrik (MAG Instruments & ToSoDa Projekt) tartott előadást a handpan-készítésről és vállalkozásuk indításáról. Mint megtudhattuk, a handpan egy nagyon új hangszer, nincs 20 éves és Patrik szerint ez a 21. század legnagyobb vívmánya. Ez a vállalkozás egy sajátos terület, hiszen ők mindannyian úttörők ebben, a handpan-készítést eddig ugyanis elkerülte a tömeggyártás. Ha a készítők értékesíteni szeretnének, kitesznek egy videót a körülbelül 1000-2000 tagot számláló handpan Facebook csoportba és máris érkezik 6-8 e-mail a világ minden tájáról, hogy szeretnének rendelni a hangszerből. Patrikék legkorábban késő őszre tudnak felvenni rendelést, annyira nagy az igény e különleges eljárással készített hangszerre. Eleinte maguk kalapálták kézi szerszámmal a handpan-eket, de mára már gépesített a műhely.

5_3.jpg

Patrikék nem „csak” a hangszerkészítésben aktívak, eseményszervezésben is fontos szerepet töltenek be a nemzetközi zenei világban: idén először megrendezésre kerül a #HungarianHandpanFestival! Infó: https://www.hugfestival.net/

Patrik után kedvenc rádiósom, Garami Gábor „lépett a színpadra” Kapusi Kinga Personal Coach-nak és a virtuális világ lehetőségeinek köszönhetően: videóbejelentkezésben osztotta meg értékes tapasztalatait a közönséggel. Elmesélte, hogy saját műsorában, a Potyautasban hogyan reklámoz. Szerződése van többek között a MOL-lal, amelyben pontosan le van írva, hogy a videóban hányszor kell látszódnia a MOL termékeknek. De nem lehet ám akárhogy felvezetni a témát!

- Oh, ne haragudj, muszáj tankolnom egyet! – mondja Garami spontán az aktuális vendégnek, majd betérnek egy MOL kútra (surprise!), tankolnak és isznak egy fincsi latte-t is. Majd megy tovább a műsor.

Sinkó Lilla gasztroblogger szintén mesélt nekünk arról, hogy hogyan is működik ez az influencerkedés. Elmondta, hogy azért ne úgy képzeljük el, hogy az ember csattint néhány fotót: a kampányok mögött komoly tervezés, stratégia és munka van. Lilla realista világképe szerint számok vagyunk és statisztikák – ezért mi sem tehetünk mást, muszáj „kimatekoznunk” a sikert. Meg kell vizsgálnunk, hogyan működik az adott platform, az ő esetében az Instagram algoritmusa, és annak megfelelően kell alakítanunk a kampányunkat. Lilla célzott hashtag-ekkel érte el a számára fontos cégeket, akik végül maguk keresték fel őt kooperáció céljából. Az influencer kiemelte, mennyire fontos, hogy a posztok ne legyenek „reklámszagúak”, mert az ő szavaival élve a követő nem érezheti, hogy az arcába van tolva a termék. És ami a legfontosabb: az influencernek önazonosnak kell lennie a termékeivel. Említett egy magyar modellt, aki rúzsokat reklámozott, majd később, mikor kérdezték, hogy miért nem használja őket, akkor mondta, hogy utálja, hogy alig lehet leszedni a rúzst és ráragad a szájára. Nos… ez azért eléggé visszaveti a termék marketingjét, szóval okosan kell kiválasztanunk az influencerünket.

Ezután egy kerekasztal beszélgetés következett, ahol a megszerzett tudást tovább mélyíthettük Kapusi Kinga találó kérdéseinek köszönhetően.

6.jpg

A rá következő networking pedig megint csak az esemény koronája volt! Fantasztikus, színes egyéniségekkel beszélgethettem megint: business-ről, kriptovalutáról, vállalkozásról, tudományról, zenéről és még szerelemtémámról, a nyelvészetről is.

7.jpg

Köszönöm a nektek, köszönöm ezerszer a szervezőknek!

Köszönet a képekért Tüske Tibornak és a beszámolóért Balassa Rékának.

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr4714902604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása