FRISSÍTÉS: A Soproni Egyetemen rendezendő workshop időpontja módosult.
Az új időpont: 2020. március 5-6.
Itt tudtok jelentkezni.
Közgazdász, startupper, business coach, étteremtulajdonos, lifestyle vállalkozó…
Vojnits Bálint bármit csinált értéket teremtett, ma pedig számtalan európai város és San Francisco után újra itthon van és lehetőségünk lesz tanulni tőle. Arról hogyan lehetünk lifestyle vállalkozók és hogyan igazodjunk el az online térben amerikai módra.
E-learning tréningjeiről és egy közelgő, Sopronban megrendezésre kerülő workshopjáról beszélgettünk.
SD: Kiből lehet lifestyle vállalkozó?
VB: Az én megfogalmazásom szerint a lifestyle vállalkozó az, aki bármikor, bárhonnan képes a vállalkozását és az életét menedzselni, folyamatosan értéket teremtve bevételt termelni, a beszállítókkal, ügyfelekkel kapcsolatot tartani, bárhol is van a világon.
Ebből kiderül, hogy minden lifestyle vállalkozás alapja online. Akár az online vállalkozó szinonimájaként is tudjuk használni.
SD: Írtál erről könyvet is, ugye?
Igen, ezúttal egy e-bookot készítettem, aminek a címe Lifestyle Vállalkozók Kézikönyve és ingyen letölthető innen: https://www.vojnitsbalint.hu/e-book
SD: Rengeteg mindennel foglalkoztál az elmúlt években, voltak és vannak saját startupjaid, vállalati partnereid, számos saját vállalkozásod. Most pedig - újra Magyarországon - tanulhatunk is Tőled. Mesélnél egy kicsit a tapasztalataidról? Miért fordultál az oktatás felé?
VB: Az oktatás értékteremtés. Ez inspirál. Továbbá, az oktatások alatt magam is sokat fejlődök. A hallgatóim a legkülönbözőbb háttérrel, felkészültséggel és célokkal érkeznek. Gyakran az egyetlen közös pont, hogy mind ugyanabba a tanulásba fektetik az idejüket, energiájukat és a pénzüket a gyors megtérülés reményében (ReturnonInvestment). Az igazi kihívás, hogy az a sokféle ember, akiket egyszerre oktatok, egyenként is megtalálja a saját számításait. Az fontos, hogy ezt sikerültmegadnom.
A startup vállalkozói Akadémia azokat az eddig legjobban bevált gyakorlatokat adja át, amiket a világ legsikeresebb technológiai cégeitől tanultam. Olyan cégektől, akik logója a saját mobilodon is ott van, Facebook, Insta, Amazon, Airbnb, Yelp, Twitter...Mindez persze ráépül a 15 éves szervezetfejlesztői és lassan 10 éves technológiai startup tapasztalataimra is. Nem csak saját magam nyertem investor pitch versenyeket Londonban, San Franciscóban, hanem a mentorált startup vállalkozóim közül is többeknek sikerült már befektetői tőkét szerezni, sikeresen az online piacra lépni.
SD: Hogyan volt lehetőséged a világ legértékesebb technológiai cégeitől tanulni?
VB: Még 2001-ben építettem az első nemzetközi vállalkozásomat, ami hat országban volt jelen negyven emberrel. Nemzetközi cégek európai piacra lépését támogattuk, nulláról húztunk fel szervezeteket és indítottuk útra őket. Az exit után jött pár év, amikor bekerültem a technológiai startup ökoszisztémába és ott építettem cégeket, illetve coacholtam másokat. Tehát addig is folyamatos volt a fejlődés és tanulás. Szervezeti oldalról és termékfejlesztés oldalról nagyon sokat láttam és tapasztaltam, ott nem nagyon volt kihívás. Amiben még mindig hiányos volt a tapasztalatom, az az igazi profi eladás, ügyfélkezelés, a piac. Ebben mindig is Amerika mutatta az utat a világnak, főleg az internet világában. Először 2015-ben nyertem ösztöndíjat a Szilicium Völgybe, Palo Altoba, a Stanford, Berkeley és California Egyetemek által szervezett és presztízs-befektetők által vezetett programba, ahova akkor húsz európai vállalkozót válogattak be. A féléves Szilícium völgyi programot azzal zártam, hogy én nyertem meg egy elég nagy pitch versenyt San Franciscóban. Így a professzorok és befektetők arra ösztönöztek, hogy költözzek oda az egész családdal. Így kerültem 2016-ban San Franciscóba, ahol felvételt nyertem a világ akkor egyik legjobb growthmarketer iskolájába. Itt aztán mindent megtanultam, majd a tanultakat azonnal alkalmaztam és egymás után húztam fel sikerrel a legkülönbözőbb online cégeket San Franciscóban. Ekkor figyelt fel rám a Nasdaq is, akik egy olyan nemzetközi vállalkozó-támogató online programot indítottak, ahol a cél startupok amerikai piacra lépésének az önzetlen támogatása. Ebben a programban én vagyok az egyik alapító GrowthCoach, és ma már négy éve egyszemélyben segítem az online célok eléréséhez a hozzám rendelt startupokat Indiától, Anglián át Amerikáig. Mondanom sem kell, hogy ez a környezet folyamatosan frissen tart.
SD: Tudnál egy rövid példát mondani erre az adatvezérelt megközelítésre?
Persze. Csak arra. :) Napi kérdés, hogyan tudunk a weboldal látogatóiból vevőket konvertálni:
SD: Több online kurzus közül is választhatunk a Design Your Life Academy weboldalán, mindegyik nagyon aktuális. Kiknek szólnak ezek a tréningek?
VB: Egyszerre több célcsoportot is megszólítok, hiszen a tartalom elérhető magyar és angol nyelven egyaránt. A Design Your Life Academy egy olyan lifestyle vállalkozói akadémia, amin keresztül bármelyik startup vállalkozó fel tud készülni arra, hogy sikeres legyen az online térben. Iparágtól, országtól és terméktől függetlenül. Olyan keretrendszert tanítok és olyan eszköztárat adok át a hallgatóimnak, amivel a vállalkozók programozás nélkül jutnak hozzá olyan adatokhoz, amikből pontosan kiszámítható, hogy mit mikor, milyen tartalmat kell készíteni, hogy kell a google elejére kerülni és mi egyebet kell még tenni az online célok eléréséhez. Ezt nevezzük röviden adatvezérelt online marketingnek.
SD: Ma rengeteg a startup, az induló online vállalkozás és a kezdő coach, hogy csak pár célcsoportot említsünk. Miben tudnak segíteni nekik a tréningjeid, milyen kérdésekre kaphatnak választ? Milyen oktatási anyagokat biztosít egy-egy online kurzus?
VB: Én komplex vállalkozói akadémiát indítottam. Ez azt jelenti, hogy benne van az elmúlt 20 év nemzetközi vállalkozói tapasztalatom és mindaz is, amit San Franciscóban tanultam. Tehát nem digitális tartalom optimalizálást, vagy hatékony Facebook posztolást tanítok. Persze ezek is részét képzik a teljes anyagnak, hiszen ez is az online kommunikáció része, ugyanakkor meggyőződésem, hogy a siker kulcsa máshol van elrejtve. Gondolj bele, hogy miközben ugyanazok a mobil eszközök, ugyanazok az alkalmazások, ugyanazok az oktató anyagok és tanácsok elérhetők mindenki számára, mégis van, akinek sikerül online sikert elérni, miközben van, akinek nem. Szerinted miért van ez? Én erre találtam meg a választ, és a sikeres online piacra lépés és bővülés receptjét és fűszereit adom át és tanítom online. A módszertanom már két éve éles teszt alatt van, és a siker töretlen. Eddig kivétel nélkül mindenkinek bejött.
SD: Nagyon izgalmasnak hangzik. :) Az online tanulás mellett személyesen is találkozhatunk Veled januárban, Sopronban. Egy intenzív kétnapos workshop-ot tartasz a Soproni Egyetemen online vállalkozásindítással kapcsolatban. Mit tanulhatunk itt?
VB: Igen. A nagy sikerre való tekintettel, a Soproni Egyetem arra kért fel, hogy állítsak össze nekik egy olyan kétnapos workshop-ot, aminek a végére a résztvevők képesek elsajátítani az adatvezérelt online alapokat gyakorlati formában olyan szinten, hogy a második nap végére sikeresen működő weboldalt tudnak saját maguk készíteni anélkül, hogy bármit programozni kelljen. Sőt, olyan tudást kapjanak, amivel utána sikerrel lehet tovább építkezni. Ez a workshop úgy lett megtervezve, hogy ha valaki nem érne rá két napig, akkor a hiányzó nap digitális felvételeit megkapja. Sőt, lesz lehetőség virtuálisan is csatlakozni az élő workshophoz egy számítógépen, vagy mobilon keresztül. Célom, hogy a tanulásnak és fejlődésnek ne legyenek sem fizikai, sem időbeli korlátai.
SD: Tartottál már workshopot Magyarországon ebben a témában?
Eddig még csak egy alkalommal. A nyáron 179 ember jelent meg, együtt tanultunk, dolgozunk két napon keresztül. Szerintem egész jól sikerült. :)
SD: Kiket vársz erre a workshopra és meddig lehet jelentkezni?
VB: A workshopra minden olyan embert várunk, aki szívesen részt venne egy amerikai típusú workshop-on, igényes programra vágyik, és tudásszomja van. Várom persze a fiatal startup vállalkozókat, de ugyanúgy az online vállalkozás indításán gondolkodó kismamákat, vagy azokat a régebb óta fiatalokat is, akik csak szeretnének felzárkózni az online kommunikációban, hogy a hátralévő években is aktívak tudjanak maradni és a fiatalabb generációhoz sikeresen kapcsolódni.
A workshop 2020. február 6-7-én kerül megrendezésre (új időpont: 2020. március 5-6.) a Soproni Egyetem épületében 2x8 órában. A rendezvényre szuper kedvezményes áron lehet most jegyet venni még az idén, vagyis 2020. január 01-ig. Az egyetemi hallgatók további kedvezményeket is kapnak. Érdemes lehet ezt valakinek karácsonyra is ajándékba venni. Ezt az időszakot követően, a maradék helyekre a jegyek egészen 2020. január 28-ig elérhetőek lesznek, de már a piaci áron.
SD: Köszönöm szépen. Ezt mi sem fogjuk kihagyni!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.