Startupfeeder

A hazai startup ökoszisztéma etetőgépe

Online hackathon a világ körül – Hack the Crisis
Startup közösségünk tagjai online a koronavírus ellen

A Hack the Crisis elnevezésű észt kezdeményezés hasonlóképpen söpört végig a világon, mint a vírus, aminek hatásmérséklésére megoldásokat keres.

Az online hackathon sorozathoz már több mint 30 ország csatlakozott világszerte és bonyolította le a saját virtuális ötletversenyét.

hack_the_crisis.png

Hack the Crisis események világszerte (forrás: https://garage48.org/hackthecrisis)

Pénteken pedig megkezdődik a The Global Hack, ahol világszinten, online dolgozhatnak együtt az országok legjobb csapatai, illetve az újonnan bekapcsolódó jelentkezők.

A Hack the Crisis célja, hogy 3 napos maratoni ötletverseny és programozás után, olyan ötletek, megoldások, prototípusok szülessenek, amelyek választ adhatnak a koronavírus világjárvány hatásainak ellensúlyozására négy különböző témában.

A témák a következők:

#saveEducation

#saveLife

#saveCommunity

#saveSmallBusinesses

Az események teljes egészében az online térben zajlanak, az első ötletfeldobálástól, a csapatok megalakulásán át, a végső prezentációkig és zsűrizésig.

Ennek hatására a földrajzi korlátok eltűntek, mi pedig vagyunk olyan szerencsések, hogy közösségünk győri és soproni tagjai részt vettek más országok rendezvényein is, más-más minőségben, eredménnyel és tapasztalattal.

Bártfai Péter (Szintézis-NET) - Hack the Crisis Hungary (résztvevő)

Koncz Éva (Bistroom) – Hack the Crisis Netherlands (résztvevő)

Bányai Gábor (StartupLab - StartupSopron) – Hack the Crisis Austria (résztvevő)

Molnár Pál (Szintézis-NET) (Ideathon) – Hack the Crisis Hungary (mentor és zsűritag)

Őket kérdeztem a tapasztalataikról.

htc_hungary.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/events/892171527905494/

Bártfai Péter - Hack the Crisis Hungary (résztvevő)

SD: A magyar szervezésű eseményen vettél részt, melyik témán dolgoztatok a csapattal? Milyen megoldással álltatok elő?

BP: Amint láttuk a kiírást, hogy Magyarország is részt vesz a hackathon sorozatban, rögtön tudtuk, hogy csatlakozni szeretnénk. Több ötletet is felvetettünk, végül az utolsó fordulóban a #saveLife és a #saveSmallBusinesses kategória maradt bent. A csapat szavazott és végül az utóbbiban indultunk.

A projektünk (ViszemNeked) célja az volt, hogy azokon a kisvállalkozásokon segítsünk, akiknek be kellett zárniuk vagy pedig minimálisra csökkent a forgalmuk a korlátozások miatt. Három célcsoportot céloztunk meg. Egyrészt azokat a boltokat, termelőket, akik már sikeresen átálltak kiszállításra, nekik országos láthatóságot szeretnénk biztosítani.

Azok a lakosok, akik tudnának segíteni a kiszállításban, partnereket találhatnak a közelben, illetve a lehetséges futárok kapcsolati információival, azok a boltok is vállalhatnak majd kiszállítást, akik eddig még nem tudták ezt meglépni.


SD: A ViszemNeked digitális összefogás díjat nyert, hogyan tovább, mi a következő lépés a megvalósításban?

BP: Nagyon meglepte a csapatot a hír. Abban megegyeztünk a hétvége után, hogy semmiképpen sem szeretnénk magára hagyni azokat, akik rögtön az elején jelentkeztek a rendszerbe. Jelenleg igyekszünk a termék alapfunkcióit stabilizálni, illetve folyamatosan történik a kapcsolatfelvétel a regisztráltakkal. A napokban fogunk arról egyeztetni, hogyan tudnánk a terméket elvinni egy olyan irányba, ahol hosszú távon segítheti a közösséget.

SD: Mivel gazdagodtál az esemény után? Mit gondolsz, születhettek/születhetnek valódi megoldások a hétvégén?

BP: Rendkívül pörgős hétvége volt. Aki még nem volt hasonló eseményen, annak javaslom, hogy mindenképpen próbálja ki magát. Hatalmas löketet tud adni és rengeteg dolog el tud készülni egy termékkel kapcsolatban, 48 óra alatt. Én magam is láttam olyan megoldást, aminél leesett az állam (pl.: a Team Discover csapat megoldása), így biztosan állíthatom, hogy van ennek értelme. Illetve ezek a projektek az induló löket után tudnak tovább gördülni és valódi sikereket elérni.

htc_holland.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/events/230393988155004/

Koncz Éva - Hack the Crisis Netherlands (résztvevő)

SD: A holland szervezésű eseményen vettél részt és több csapat munkáját is követted, mit tapasztaltál a különböző csapatoknál?
KÉ: Alapvetően négy fő téma volt, amelyeken belül voltak a különböző 'challange'-k. Tehát nem volt konkrét megoldási javaslat, aminek a kidolgozásához tudtuk volna alkotni a csapatokat. Ez megnehezítette a folyamatot, mert az adott témában gondolkodókból nem mindig jött össze a szükséges típusú résztvevő. Magyarán a KKV téma alatt jellemzően üzletfejlesztők tobzódtak, de a megvalósításhoz szükség lett volna fejlesztőkre is, akik viszont már egy másik csatornán szorgoskodtak, ahol pedig az üzletfejlesztés hiányzott.
Összességében elmondható, hogy az egészségügy témánál volt a legtöbb csapat, de a logisztika témakörében is születtek figyelemre méltó megoldások. Érdemes megnézni a döntőt a Hack The Crisis NL Youtube csatornáján.

SD: Az online megvalósítás sikeréhez számos különböző platformot használtak a szervezők, mit gondolsz, hogy működtek ezek a gyakorlatban?

KÉ: A Slacken folyt a kommunikáció és kapcsolattartás főleg, de már az elején kaptunk egy doksit javasolt használható eszközökkel (rengeteg API, útmutató a gyors MVP építéshez, COVID 19 aktuális gazdasági, egészségügyi riportok).
Ezeket aztán a résztvevők is kiegészítették az erre szánt csatornán. Elképesztő mennyiségű infó/adat jött össze.

SD: Mivel gazdagodtál az esemény után? Mit gondolsz, születhettek/születhetnek valódi megoldások a hétvégén?

KÉ: Határozottan. Valószínűleg azok az ötletek is megvalósulnak, akik ugyan nem nyertek, de kialakítottak egy működő modellt. Az egyik csapat győzelmének kihirdetése közben pl. a zsűrielnök is jelezte, hogy 'beszállna', annyira relevánsnak tartja az ötletet, úgyhogy ezen a héten már fel is vették a kapcsolatot ez ügyben.

htc_austria.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/events/212874913300513/

Bányai Gábor - Hack the Crisis Austria (résztvevő)

SD: Az osztrák szervezésű eseményen vettél részt, melyik témához csatlakoztál? Kik voltak még a csapatban és milyen megoldáson dolgoztatok?

BG: Sokat nem kellett gondolkodnom a témán, a KKVk megmentését választottam, mert ebben picit én is érintett vagyok. A csapat elég vegyesre sikerült. A magyar, szlovák, olasz, osztrák és kanadai csapattagok mellett egy amerikai mentort kaptunk így színes gondolkodású és más-más élethelyzetben lévő emberek tudtak együtt dolgozni. Csapatunk a KKVk megmentése céljából egy digitális platform ötletét dolgozta ki, ami a közösségi finanszírozás, az online értékesítés, a barter kereskedelem és hűség programok lehetőségét hivatott összefogni. Ezek mellett a platform céljai közé került a közösség, vagyis a KKVk és fogyasztóik edukálása is.

SD: Milyenek a tapasztalataid az online megvalósítással? Találkoztatok kihívásokkal a személyes kapcsolat hiánya miatt?

BG: Szoftver szempontjából nem volt gond. a Discord felülete szolgált a csapatformálásra és itt zajlott a kommunikáció a szervezőkkel is. Használtunk még videokonferenciás és „mind mapping” szoftvereket is, így nem volt gond a közös munkával és kommunikációval sem. A személyes kapcsolat hiánya talán annyiban hátráltatta a közös célt, hogy a kezdeti 9 fős csapatból időről időre kiesett egy-egy tag különböző okokra hivatkozva. A többség persze elköszönt, de a csapatszellem ilyenkor picit mindig sérül.

SD: Mivel gazdagodtál az esemény után? Mit gondolsz, születhettek/születhetnek-e valódi megoldások a hétvégén?

BG: Egyik ötlet sem haszontalan és minden közösen elvégzett csapatfeladatból lehet valamit tanulni. Érdekes megoldások születtek, és több ötlet is a tényleges megvalósítás útjára került. Összességében csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy regisztráljon ilyen eseményre és próbálja ki magát egy nemzetközi csapatban. Barátságok, partneri kapcsolatok, és akár közös üzletek is kialakulhatnak ilyenkor. 

htc_hungary.jpg

Forrás: https://www.facebook.com/events/892171527905494/

Molnár Pál - Hack the Crisis Hungary (mentor - zsűritag)

SD: Mentorként és zsűritagként vettél részt a magyar szervezésű eseményen, miben volt ez más, mint az eddigi ötletversenyes/hackatonos tapasztalataid?

MP: Abban, hogy online és globális esemény volt :)

Az ilyen offline eseményeken általában van 1-2 facilitátor, akik a hétvégét végig moderálják és hasznos tanácsokkal és utasításokkal látják el a résztvevőket. Itt az összes ilyen feladat a mentorokra és a területi szakértőkre hárult. Valójában a 48 óra alatt, 30 perces speed mentoringok formájában segítettük a csapatokat a munkájukban, és arra bíztattuk őket, hogy minél több különböző mentorral és szakértővel beszéljenek. Az eddigi ötletversenyeken szervezőként (Ideathon) voltam jelen, de itt is próbáltam időnként átlépni ebbe a szerepbe, mert mindenkinek új volt az online tér ilyen kihasználása. Az esemény alatt folyamatosan jöttek az új támogatók, remek volt látni, hogy megmozdult az ország tech oldala egy globális problémára reagálva.

SD: Milyen volt az online zsűrizés feladata és hogyan tovább az eredményes csapatoknak?

MP: Nagyon nehéz volt a zsűrizés. Amikor felkértek azonnal összerándult a gyomrom, hogy nekem is részem lesz a nyertes kiválasztásában. A továbblépéshez már most is folyamatos a kommunikáció az esemény hivatalos Slack csatornáján. Arról, hogy melyik projekt, hogyan megy tovább, keresik egymás között a csapattagok a kompetenciákat. Itt tényleg az a vízió, hogy közösen valami jót és maradandód alkossanak, nem az egyéni célok. Ez a gondolatmenet hatotta át az egész hétvégét. A szervezők továbblépési lehetőségeket is felvázoltak nem csak a kiválasztott, hanem az összes csapatnak.

SD: Mivel gazdagodtál az esemény után? Mit gondolsz, születhettek/születhetnek-e valódi megoldások a hétvégén?

Biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan projektek, melyek most indultak el, vagy ez a lökés kellett ahhoz, hogy beinduljon. Személy szerint rengeteget tanultam a csapatoktól, hozzáállásról, közösség erejéről. Azt, amit Győrben csinálunk a StartITup közösségen belül, az itt most hatványozottan érződött. Idegen emberek úgy segítették egymást, mintha már több éve együtt dolgoznának.

Köszönet az interjúért Bártfai Péternek, Koncz Évának, Bányai Gábornak és Molnár Pálnak, hogy kicsit jobban beleláthattunk az online hackaton-sorozat történéseibe.

Mindenkinek csak ajánlhatom, hogy vegyen részt a zárórendezvényen.

Hiszen ne feledjétek holnap elkezdődik a The Global Hack, még pár óráig be tudtok kapcsolódni!

Akár azért,

mert van egy ötletetek...

mert van releváns kompetenciátok...

mert nemzetközi kapcsolatokat akartok építeni...

mert kipróbálnátok magatokat online csapatmunkában...

mert segíteni akartok...

mert tanulni akartok....

és sorolhatnánk az okokat a végtelenségig...

HAJRÁ!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://startupfeeder.blog.hu/api/trackback/id/tr5615600526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Startupfeeder

Hírek és beszámolók a vidéki, helyi szerveződésű startup ökoszisztémák eseményeiről, újdonságairól. Emellett tudósítunk magyar startupok nemzetközi sikereiről

IMPRESSZUM

süti beállítások módosítása